Den Mekaniska Mätressen är trettiotvå på listan och det 39:e äventyret jag skriver i 20.000-teckenprojektet och är gjort för Abney Park’s Airship Pirates, ett relativt nytt och fräscht steampunkrollspel. Äventyret går att anpassa till nästan vilken steampunksetting som helst.
Sir Arbogast var en person vars ego knappast tillät att han blev besviken. Men när han i all hast fick lämna Dalrymples palats blev Tanya kvar och för Arbogast var det ett stort nederlag. Hans lilla charmtroll, hans ögonsten, ja till och med hans ansenliga livskraft var förankrad i den sköra varelse som utgjorde Tanyas uppenbarelse. Arbogast var beredd att betala stora summor för att återse henne. Men så var det ju den lilla detaljen om förlusten i kort…
När Sir Herman Arbogast med pompa och ståt bjuder in till en räddningsaktion är allas öron på spänn. Arbogast är en man som lovar stort och håller vad han lovat, men den här gången har den bombastiska herrn tagit sig vatten över huvudet och vad mer – allt är inte vad det verkar.
Läs även andra bloggares åsikter om 20.000-teckenprojektet, Äventyr, Spel, rollspel, Airship Pirates, Den mekaniska mätressen
Leave a Reply