Jag har samlat projekt jag har avslutat, arbetar på eller har i sikte längre fram på den här sidan. En anledning är att menyn i det här WP-temat inte låter mig lägga upp hur många menytexter som helst, och en annan är att jag vill försöka hålla discordia hyfsat användarvänlig. Det mesta jag ger ut ligger under en Creative Commons-licens, men det gäller inte alla projekt jag gör. Sådant jag tillbringar mer än ett år på lägger jag under copyright. Eftersom jag har fått påstötningar om att göra allt mitt material tillgängligt under Creative Commons, anser jag att det är viktigt att påpeka det, så att inga missförstånd uppstår.

20.000-teckenprojektet

Jag ville tvinga mig själv att skriva snabba äventyr, och eftersom jag fick i uppdrag av Fenix att skriva ett kort skräckäventyr på 20.000 tecken, och det gick över förväntan bra, så tänkte jag att jag gör samma sak. Fast med alla mina grundregler och separata settings. Det finns inget bättre sätt att lära känna ett spelsystem än att skriva till det (tycker jag), och jag har varit lite släpphänt i att spela vissa av dem (särskilt de jag plockat upp för en femtiolapp på någon konventsutförsäljning, som exempelvis Dawning Star eller Jeremiah). Svaret på det “problemet” blev alltså att skriva ett äventyr för varje separat system. På 20.000 tecken. Det är den enda regeln just nu.

20KTP – 1-25
20KTP – 26-50
20KTP – 51-75
20KTP – 76-100
20KTP – 101-125
20KTP – 126-150

Nyckelringsrollspelet

Det här rollspelet är en kombination av en gammal idé om att göra ett enkelt rollspel, min passion för pyssel, och upphittandet av ett litet block ifrån Muji. Blocket fick bli format och idén tog form utifrån formatets begränsning.

Regelsystemet är inspirerat dels av Tunnels & Trolls och dels av Storytellersystemet. Jag ville ha ett tydligt system som gav spelaren klara hintar om hur duktig eller klumpig rollpersonen är bara genom att titta på den.

Rollspelet innehåller regler för hur det skall spelas, en rad uppdragskort, platskort, hinderkort och avslutskort, allt för att göra rollspelet så enkelt att spela som möjligt. Det innehåller även motivationskort för spelarna och rollformulär.

Nyckelringsrollspelet
Finansiärer
Extramaterial

Projekt på gång

Rollspelshandboken – en handbok om rollspelande
Sidentrosor och magiska amuletter – en bok om hur kvinnor uppfattas och behandlas i rollspel
Mörka vatten – ett rollspel som handlar om vad som händer under ytan. Starkt influerat av filmer som Hajen, The Abyss, Sphere och så vidare. Panik och relationer spelar en stor roll i reglerna.
O quam cito transit gloria mundi – ett handskrivet rollspel som handlar om tro, vänskap och makt i munk- och nunneordnar under medeltiden. Det är också en artist’s book, vilket innebär att tanken är att den skall bli fin.