Det har varit en galen vecka i spelutvecklarland. Jag har börjat som Associate Producer på Avalanche och jag har inte haft en tråkig minut på jobbet sedan jag kom dit.

Det här har så klart inverkat negativt på all den tid jag hade tänkt spendera framför Demon’s Souls i helgen, men med tanke på hur fullkomligt ointuitivt det spelet är när det gäller kontroller så får vi se hur långt jag kommer överhuvudtaget. Om det är något jag är konservativ runt så är det kontroller. Inte för att jag saknar finmotoriken att hantera dem utan för att jag vill känna en koppling mellan mig och min avatar på skärmen. Det gör jag i de flesta andra spel, utom möjligtvis i Demon’s Souls och Heavy Rain. Jag tror det för Demon’s Souls räkning handlar mer om att spelarpersonen känns slö och att den inte svarar på min input mer än något annat.

Så i veckan blir det utöver att slåss med en förkylning med näbbar och klor att spela Demon’s Souls, samt att spela igenom en rad bräd-, kort- och rollspel som skall recenseras för den eminenta speltidningen Fenix.

Himla intressant, eller hur?

Läs även andra bloggares åsikter om , ,