Via @FrokenNorgren dök det här eländet upp i min twitterström igår.

Det är fan patetiskt. Det är en nedlåtande syn på både kvinnorna som är med i reklamen och på männen som det är tänkt skall köpa ett spel – eftersom det associeras med objektifierade kvinnor.

För fan branschen! Det är 2011 om ni inte hade märkt det? Get a life eller åtminstone lite statistik innan det pumpas ut sådan här skit över etern. Det är förödmjukande, sexistiskt, nedlåtande, objektifierande och matar stereotyperna som fortfarande är starka och som inte behöver mer påfyllning.

Det är filmer som den här som stöttar alla de tusentals gamergrabbar som sitter ute i sina stugor och spelar och inte ser en enda tjej, som vägrar att tro på att det finns några som spelar överhuvudtaget. Det är filmer som den här som göra att de gamertjejer som finns tror att de antingen måste gömma sig eller vara “supersexiga”* för att få lov att delta i spelkulturen och det är fanimej inga andra än marketingavdelningarna och förlagen själva som driver på den uppfattningen.

Ibland blir jag bara så trött…

___________________________________
* Nej, jag tycker inte att kläderna de bar var särskilt sexiga.

Intressant?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,